21 Aralık 2013 Cumartesi

Diyaliz

,
     Benim için kaçınılmaz olan diyaliz serüvenim artık başlıyordu. 2012 Ekim ayında yine Hacettepe'deydim. Doktorum artık fistül açtırmamı diyalize yakında  başlayacağımızı söyledi. Burada benim şansıma olan durum takipli olmam ve katater gereksinimim olmaması oldu. Grip belirtisiyle doktora giden hastaya pat diye sen diyalize girmek zorundasın deyip katater takıyorlar, buna defalarca şahit oldum. Kendimce önemli gördüğüm tarihleri unut(a)mıyorum. 6 Kasım da fistül ameliyatı oldum. Çok kolay 15 dk da bitr denilmesine rağmen ağrısız sıkıntısız ama uzun bir ameliyat oldu.1 saatten fazla sürdüğüne eminim Allah tan ki fistülün çalışmasında bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar. 29 Kasımda ilk diyalizimi Hacettepe' de oldum. Sonrasında ise 6 Kasım da Hatay da ne kadar süreceğini bilmediğim diyaliz seanslarım başladı. İlk başlarda sıvı çekilmesi yoktu o yüzden sıkıntı da yoktu. Ne zaman ki sıvı çekilmeye başladı,  dayanılmaz baş ağrıları başladı. Dayanılmaz ağrılardı bunlar ve eminim ancak diyalize giren bir insan anlardı bu baş ağrılarını..Protein kaçağı nedeni ile 6 ay içinde nakil olabilecek duruma geleceğim söylendi. bu 6 aylık süre içinde idrar kesilecek protein kaçağı azalacak ya da sıfırlanacak sonrasında ise nakil işlemi gerçekleşecekti. Tabi ki her zaman evdeki hesap çarşıya uymayabiliyor. 29 Kasım 2012 de Hacettepe de  başladığım diyaliz tedavisi 19 Kasım 2013' te yine Hacettepe de son buldu.

2 yorum to “Diyaliz”

Yorum Gönder

 

İKİNCİ BİR HAYAT Copyright © Tüm hakları saklıdır. | Tasarım Blogger temaları | facebook